Voce Viva – новият ароматен глас

„Днес повече от всякога сетивата са инструментът, който ни води към прераждане“ – убеден е художественият директор на модна къща Valentino Пиерпаоло Пичоли. Той ще ни разкаже за философията на новия аромат Voce Viva.

Как винаги съумявате да уловите духа на времето?  

Не мисля, че този процес е рационален и стратегически. За мен да живея в съвременния свят означава да мога без усилие да променям начина, по който интерпретирам нещата. Това се получава най-лесно, като следвам чувството си за естетика.  

Когато създавате дизайна на нови колекции, как съчетавате традицията на бранда и имплементирането на новите тенденции в модната къща

Това е един естествен баланс, това е, което движи креативното ми развитие. От една страна, осъзнаването на културата, от друга страна – свободата на интерпретиране. Тези взаимно допълващи се елементи са формулата на ефективността.  

Как бихте описали жената Valentino днес?  

Влюбена в живота, със свободен дух, отхвърлила всички ограничаващи рамки.  

Какво е вашето определение за красота?

Най-непокварената човечност. 

Може ли парфюмът да подчертава роклята?

Според мен много повече от роклята се подчертава личността. В този смисъл ароматът подсилва индивидуалността.  

Какво ви накара да лансирате нов парфюм?  

Винаги съм бил очарован от ароматите. А днес се доверяваме на сетивата си повече от всякога. Съществуването ни е станало изключително чувствено и инстинктивно. Voce Viva е едно истински потапящо усещане, върховно пресъздаване, което ангажира и тялото, и духа.  

С Voce Viva вие разкривате връзката на аромата с гласа. Как избрахте да  свържете тези два свята?

От всички сетива избрах voce (гласа) като първа цигулка в оркестъра. Гласът е един от първите начини на комуникация, средство за заявяване на собствената индивидуалност.  

Бихте ли споделили с нас посланието, което искате да предадете с  този парфюм?

Няма два еднакви гласа, а всеки глас пее своята уникална песен. Въпреки това всеки един глас е част от общата човешка симфония.  

Как бихте описали вселената Voce Viva?

Свободна, непредвидима, инстинктивна, силна.

Казвате, че когато има глас, има и послание, какво е посланието на Voce Viva?

Няма граници за човешкото въображение. Нека изживеем мечтите си. 

Свързвате ли Voce Viva със спомен за аромат?

Нещо повече от спомен за аромат, носталгията на Voce Viva е свързана с концепцията за глас. В съзнанието ми са живи много гласове от миналото и този парфюм ми напомня за всички тях.  

Как флаконът е знак на уважение към принципите и ценностите на Valentino?

Цветовете на флакона са златно и червено. Типичният за Valentino червен цвят Rosso Valentino е поклон към романтизма на къщата, въпреки че с дизайна на флакона е реинтерпретирано в нов нюанс. Използван е емблематичният елемент на бранда – шиповете по капачката. Смятам, че целият дизайн е много изчистен. 

Защо избрахте да направите нов нюанс на червения цвят Valentino Rosso за Voce Viva?

Изследването на цветовете има основна роля в работата ми, а нюансите на червеното винаги са били част от този процес. За мен преосмислянето на червеното означава да бъдеш готов да приемеш промяната на съвремието и да реагираш ентусиазирано на ежедневните предизвикателства.  

Как Лейди Гага превъплъщава ценностите на Valentino днес според вас?

Гага e въплъщението на смелата жена, която сама е начертала пътя си, която непрекъснато се преоткрива и не спира да се развива все повече и повече. Тя никога не изневерява на човешката си природа. Енергията й, силата й да вдъхновява са положителни ценности.  

Какво ви вдъхнови за създаването на роклята, която Лейди Гага носи в кампанията на  Voce Viva?

Исках да бъде феерично и леко пресилено, точно като света, който споделяме за този проект. 

В своята мода пренасяте висшата мода на улицата с цел приобщаване, как предавате това свое послание с тази кампания?

Диалогът между фантазията и реалността винаги е отворен и се надявам този аромат да докосне хора, които са различни, носители на различни култури, контекст, реалности. Всички те споделят своята дълбока човешка потребност от красота и поезия. Това е моята  идея за модата. 

Какво е вашето лично мото?

Нямам такова, но ако трябва да кажа цитат сега, той е: нека не спираме да мечтаем, послание, което често споделям с екипа си. 

Как позиционирате себе си между настоящето и бъдещето?

Аз съм и в двете сфери. Чувствам се дълбоко вкоренен в настоящето, но имам планове за бъдещето. 

Вие казахте: “Модата е моментна. Красотата е вечна. Бихте ли ни казали още малко какво имате предвид

Като креативен директор основната ми задача е да изследвам красотата, да предложа идея, да интерпретирам реалността през естетични лещи. Това е нещо, което остава трайно, което докосва сърцата на хората, нещо повече от така наречените тенденции, които идват и си отиват. 

Хората днес говорят много за приобщаването, докато висшата мода традиционно се свързва с ексклузивнотоМожете ли да кажете, че приобщаването е важно за вас?

Приобщаването е моята основна цел. Въпреки че традиционно се отнася към определен клас, творбите във висшата мода могат  да бъдат разбрани и харесани от много хора, от различен пол, на различна възраст и с различна националност. Днес не е нужно да притежавате артикул от  висшата мода, за да бъдете част от този свят. Той ви се предлага.

чети още

Заличеният Бродски

Милчо Манчевски – човекът, който каза „не“ на Холивуд

През вратата на Магда Сабо

Представяте ли си, ако това беше пистолетът на Пушкин!