Царството на грима

Худа Катан – обожава бонбоните Haribo и да пее „Бохемска рапсодия“ в караоке барове. Но още повече обожава да прекарва часове с гримовете си. И точно тази страст я превръща в интернет супер звезда. Известно време момичето от иракски произход, родено в Оклахома, се занимава с финанси, когато за неин късмет я уволняват. Като на шега през 2010 г. пуска блог Huda Beauty със съвети и трикове за разкрасяване. „Намирах вдъхновение в лицето на принцеса Жасмин от анимацията за Аладин. Дълги черни коси, големи мигли и подчертана очна линия, всичко в духа на арабския стил.“ Към забавните й истории и насоки в блога се привързва армия почитатели. Днес профилът й Huda Beauty в Instagram е с над 36 милиона последователи. Тя става номер 1 в класацията 2017 Influencer Instagram Rich List – един пост й носи 18 000 долара. Влиза в списъка на Forbes с най-богатите жени, спечелили парите си сами, класира се сред десетте най-влиятелни световни инфлуенсъри.. Вярвате или не, но ключът към огромния успех на тази 34-годишна екзотична жена се крие в комплект изкуствени мигли. „Като гримьор никога не съм била доволна от стила и качеството на миглите. Започнах да персонализирам всеки чифт, за да подхожда идеално на линията на окото.“  Сестра й Мона прави проучване и открива, че изкуствените мигли са перфектна пазарна ниша. През 2013 г. измислят модела и започват да го произвеждат. Първите бройки се разграбват на щанда в Sephora в Dubai Mall. Хиляди жени започват да мигат по-изкусително, а сред тях са Ева Лонгория, Никол Кидман и принцесите от английското кралско семейство. Сестрите често се шегуват, че успехът ги застига като торнадото в родния Оклахома сити. Днес брандът Huda Beauty тежи над милиард долара с портфолио с повече от 140 продукта – сенки, червила, мигли… Но Худа има още по-големи планове. „Не искаме да бъдем голям бранд. Искаме да бъдем най-големият.“

чети още

Една провокация на ИВАН АСЕН 22

Киното, което не очакваш

Сън в лятна нощ

В Р Е М Е – индивидуална изложба на Диляна Иванова/YEDA