Тънкостите на Алмодовар

Режисьорът Педро Алмодовар казва, че с реализирането на филма “Човешкият глас” с Тилда Суинтън осъществява своя отдавнашна мечта. Преди повече от 30 години създава сценарий по пиеса на Жан Кокто, но неотдавна го преработва окончателно, за да отговори повече на настоящия момент и характера на новата му муза.

Когато за пръв път решава да адаптира пиесата, той е бил известен все още с неконвенциалните си комедии и психодрами.

В монодрамата “Човешкият глас” на Кокто жената вътрешно се разпада по време на телефонен разговор с доскорошния си любовник, а публиката проследява разказа, слушайки само нейните отговори. Отзвук от тази история прозвучава и във филмите на режисьора “Закон на желанието” и “Жените на ръба на нервна криза”.

Защо тази история преследва толкова дълго Алмодовар? “Това е мистерия, драматична ситуация, която ми харесва. Няколко пъти съм използвал идеята за изоставената жена, изправена пред ръба на пропастта. Това внася динамика в действието, защото жената губи изцяло контрол над случващото се”, споделя Алмодовар пред журналист на “Гардиън”. “Когато сега отново прочетох сценария по пиесата на Кокто, стори ми се, че женската героиня е твърде покорна. Съвременните жени не биха могли да се отъждествят с нея. Това днес е просто невъзможно. Опитах се да дам известна автономност на образа, превъплътен от Тилда. Промених дори и края, за да може това, което прави, да прозвучи повече като акт на отмъщение, като потвърждение на независимостта.”

“Тилда е невероятно любознателна, тя е авантюрист – разказва Алмодовар. – Не знаех, че има изграден начин на работа, своя собствена система. Когато й давах известни напътствия, тя на глас размишляваше за това как ще трябва да го направи. За пръв път работя с някого по този начин”, споделя славният режисьор.

Нито Алмодовар, нито Тилда Суинтън са работили някога в рестриктивни условия, както по време на пандемията. Самият режисьор твърди, че изолацията не му е създавала проблеми, тъй като през последните 15-ина години той съзнателно се усамотява. “Все още ме интересува какво се случва, но твърдо съм решил да прекъсна с физическите, сексуалните и химическите вълнения и точно заради това карантината заради COVID не ме свари неподготвен – казва творецът. – Ще се боря за едно нещо, което, както се опасявам, младите поколения не съзнават. Това е способността за хипноза, каквато големият екран има върху зрителите”, казва прочутият режисьор. И доверието в големия екран на не по-малко прочутата актриса Тилда Суинтън остава непомрачено. “Проектите, които развивам, са планирани само за голям екран, казва тя и добавя, че режисьорите, с които работи, споделят това.“

чети още

Когато Рики срещне Палома

Близки срещи от третия вид

Богини на земята

Световните новини, които пропуснахме покрай коронавируса през месец май