Новата посока на технологичния свят – срещата на ярката индивидуалност с високите технологии

От прасковен мъх до неоново лилаво – как цветовете и дизайнът на технологиите могат да събудят у нас емоции и забравени спомени

Ако до скоро минимализмът и монохромът са били нещо, към което всеки се стреми, днес водещата тенденция е друга. Ярките цветове и ексцентричността започнаха да се открояват от минималистично сивата маса, за да ни върнат назад във времето към триумфа на цветовете, а именно – 80-те и 90-те години. Това преобразяване може да се забележи в различни сфери като започнем от модния свят и стигнем  до тех индустрията.

Иновациите вече се простират отвъд технологиите и функционалността, а визуалната привлекателност се превърна в решаващ фактор за открояването на брандовете на конкурентния пазар. Водещи технологични компании използват силата на смелите и поразителни цветове, за да привлекат вниманието на потребителите и да изградят запомняща се идентичност на бранда.

Apple, пионер в използването на дизайна за постигане на конкурентно предимство, направи революция в естетиката на технологиите със своя цветен iMac G3 в края на 90-те години на миналия век. Неотдавна серията iPhone XR и iPhone 12, налична в редица ярки нюанси, продължи тази традиция.

Още един пример за хегемонията на цветното разнообразие в смартфоните е компанията Motorola, която върна на пазара своя сгъваем Razr модел. А ако фактът, че телефонът може да се сгъне, не звучи достатъчно впечатляващо, то цветът на модела със сигурност ще постигне този ефект. Tова е расковен мъх – цветът на годината според Pantone. Миксът между ярко оранжево и розово има изключително свеж и интересен неонов оттенък. Ако месеците в годината бяха цветове, то август щеше да е точно този.

Все още не сме сигурни дали цветовете притежават мистериозна магия, но със сигурност все повече тех компании се вдъхновяват от безкомпромисен дизайни с неочаквани цветови комбинации, за да покажат своя иновативен и креативен стил. Ярък пример за това на българския пазар е и новият IQOS ILUMA Limited Edition Neon. Всеки от трите модела, които ще са налични на пазара от началото на май, изпъква с атрактивен анодиран алуминий, въплъщаващ топлината и жизнеността на виолетовия виолетов дизайн. Ако цветът на Motorola Razr напомня на летен следобед, то този на устройствата от лимитираната серия  на водещата бездимна алтернатива ще ви пренасат в идеалната лятна нощ. Външният корпус на IQOS ILUMA Limited Edition Neon приковава вниманието с перфектната комбинация от привлекателно лилаво и наситен пурпурен акцент, създавайки перфектна хармония от наситени нюанси. Лимитираната серия еносител на престижната международна награда за продуктов дизайн Red Dot Award 2022..Явно и от гилдията все пак са усетили силата на цветовете.

Марките коли не са изключение от новата посока в ехнологичния свят. Ярките и силни цветове се характеризират с купувачи, които притежават младежки дух и търсят интересни преживявания и приключения. Когато се замислим, най-известните модели коли  са с ярки и силни цветове – червеното Ферари, зеленото Порше. Но по-голямо впечатление предизвиква интериорът. Моделът на BMW i7 е оборудван с високотехнологични екстри, създадени за максимален комфорт. Неоновите светлини в купето излъчват лека светлина, която е допълнение към луксозното усещането в такъв автомобил.

Още през 19-ти век Гьоте обръща внимание на уникалните характеристики на ярките нюанси в книгата си „Теория на цветовете“, а през 20-ти век Карл Юнг се убеждава в успеха на психотерапията с цветове. Психологията на цветовете показва, че потребителите, които избират технологични продукти с дръзки цветове, често се характеризират с желанието си да се открояват и да изразяват индивидуалност. Тези потребители не просто купуват продукт, те дават израз на това кои са и как искат да бъдат възприемани от света. В този смисъл, технологичните продукти се превръщат в продължение на себеизразяването, подобно на модата или изкуството. Брандовете, които следват тази тенденция, обещават, че животът ще бъде някак по-свободен, събуждат младежкия дух у нас и утоляват жаждата за промяна в ежедневието ни.

чети още

На ръба на надеждата – какви тенденции предвижда Мариан Залцман за 2024 г.

Cosmic SnowWhite

„непознатиТЕ“ по следите на четвероевангелието на Иван Александър в Румъния 

Newcomer’s Weeks #2/2023